Sakramenty
Sakramenty ukazują miłość Boga: są Jego podstawowymi darami łaski. W tych świętych aktach – dokonywanych przez ludzi na ludziach – Bóg obdarza swoim zbawieniem. Obdarowani są przyjmowani do wspólnoty życiowej z Bogiem i w niej zachowywani.
Troje daje świadectwo: Duch, woda i krew, i tych troje stanowi jedno.
W Kościele Nowoapostolskim udzielane są trzy sakramenty: Święty Chrzest Wodny, Święta Wieczerza i Święte Pieczętowanie. Przyjęcie tych trzech sakramentów otwiera możliwość zjednoczenia z Chrystusem przy Jego ponownym przyjściu. Kościół Nowoapostolski udziela sakramentów nie tylko żywym, ale także umarłym.
Fundamentalny: Święty Chrzest Wodny
Święty Chrzest Wodny jest pierwszym sakramentalnym przekazaniem łaski Bożej osobie wierzącej w Jezusa Chrystusa. Zasadniczo zmienia relację między Bogiem a człowiekiem: każdy jest grzesznikiem, nawet zanim zacznie myśleć i działać. Święty Chrzest Wodny prowadzi z oddalenia od Boga do Jego bliskości. Jest to pierwszy krok na drodze do życia w Bogu. Osoba ochrzczona zostaje włączona do Kościoła Chrystusa.
Chrzci się wodą i w imię Boga, Ojca, Syna i Ducha Świętego. Tego rodzaju, przeprowadzony w odpowiedniej formie („rytualny”) chrzest innych konfesji, jest uznawany przez Kościół Nowoapostolski. Do chrztu dopuszczane są również dzieci. Dzieje się tak, ponieważ Nowy Testament poświadcza, że błogosławieństwa Boże powinny być dostępne również dla dzieci. (Ewangelia Marka 10, 14) Podczas chrztu dzieci to rodzice przejmują odpowiedzialność za wychowanie ich w duchu Ewangelii do czasu, aż dziecko będzie mogło samo podczas konfirmacji złożyć wyznanie wiary.
Cykliczny: Święta Wieczerza
Święta Wieczerza jest sakramentem, który wierni mogą przyjmować wielokrotnie: Jest ona centralnym wydarzeniem na nabożeństwie. W Świętej Wieczerzy zbór wspomina ofiarną śmierć Jezusa Chrystusa, wyznaje Jego zmartwychwstanie i oczekuje Jego ponownego przyjścia. Wierni mają wspólnotę ze sobą nawzajem i ze Zmartwychwstałym Panem. W ten sposób w Sakramencie tym przekazywana zostaje natura i moc Syna Bożego.
Tym, czym woda jest przy chrzcie, chleb i wino są przy Świętej Wieczerzy. Kościół Nowoapostolski podaje te elementy w formie hostii skropionych trzema kroplami wina. Wraz z konsekracją hostii, do tych elementów dostępuje substancja Ciała i Krwi Chrystusa („konsubstancjacja”). Ciało i Krew Jezusa są zatem rzeczywiście obecne (realna obecność).
Do brania udziału w Świętej Wieczerzy zapraszani są wszyscy, którzy zostali w odpowiedniej formie ochrzczeni (rytualnie) i wyznają Chrystusa jako swojego Pana i Zbawiciela. Każdy, kto regularnie przystępuje do Świętej Wieczerzy w Kościele Nowoapostolskim, wyznaje również wiarę w działających obecnie apostołów Jezusa.
Dopełniający: Święte Pieczętowanie
Święte Pieczętowanie jest sakramentem, przez który sam Bóg daje udział w swojej naturze: przez nałożenie rąk apostoła wierzący otrzymuje dar Ducha Świętego. Warunkiem tego jest wiara w Trójjedynego Boga, właściwa forma chrztu i wiara w apostołów posłanych przez Jezusa Chrystusa.
Chrzest Duchem Świętym jest dopełnieniem nowonarodzenia człowieka, które rozpoczęło się wraz z przyjęciem Świętego Chrztu Wodnego. Ma to wpływ na teraźniejszość i przyszłość: pierwsza bliska relacja z Bogiem urasta do stania się dzieckiem Bożym. A wierzący zostaje powołany przede wszystkim do tego, by móc zaliczać się do tych pierwocin, które Jezus Chrystus zabierze do siebie podczas swego ponownego przyjścia.